Halka Arz Süreci; Belli bir statü ve yeterliliğe kavuşan firmalar, birçok nedenden ötürü borsaya kote olmak için büyük bir çaba sarf ediyorlar. Firmaların borsaya açılabilmesinin yolu, bütün dünya borsalarında olduğu gibi Türkiye’de de zor.
Halka Arz Süreci
Borsaya kote olmak için Sermaye Piyasası Kurulu’nun (SPK) yoğun yaptırım ve talepleri bulunuyor. SPK, yatırımcıyı korumak için halka arz olmak isteyen firmanın sürdürülebilirliğini, doğru bir yapı kurduğunu ve firma iştirak alanı, iç kurumsal yapıyı başta olmak üzere birçok konuyu denetliyor.
Halka Arz Reklam İletişimi
Halka arzın en kıymetli konularından biri de şüphesiz ki reklam yatırımlarıdır. Yatırımcıya kendisini anlatmak ile mükellef olan firmaları iletişim arenasında büyük bir sınav bekliyor.
Halka arz reklamları, müstakbel ortak adaylarına firmanın sektörünü, kendisini, sürdürülebilirliğini, yaptıkları işin mantıklı, makul ve kazançlı bir iş olduğunu aynı anda anlatması gereken önemli bir iletişim aracıdır.
Halka arz reklamlarında birden çok mesaj vermek zorunda kalan firma, bunu bir SPK denetiminde yapıyor. Bu nedenle süreç katmer katmer zorlaşıyor.
Halka Arz Reklam İletişiminde Başarı
Bu süreci başarı ile tamamlamak her firma için her zaman beklenen sonuç olmuyor. Halka arz sürecinde iletişim yaparken birçok firma ya müstakbel hissedarlarını ikna ederken reel müşteri ve tedarikçilerini küstürüyor veyahut tedarikçi ve müşterilerini ikna ederken müstakbel yatırımcılarından uzaklaşıyor.
BKIW Halka Arz Reklam İletişimi
BKIW, halka arz reklam iletişimi konusunda uzmanlaşmış bir ajanstır. BKIW, halka arz reklam iletişimlerinde öncelikle stratejinin oluşturulmasının hayati olduğunu savunuyor.
BKIW, halka arz reklamcılığında stratejiden, içerik üretmeye, prodüksiyondan, sosyal medya yönetimine, TV, Radyo ve açık hava medya satın alma süreçlerine kadar birçok konuda hizmet veriyor.
İstanbul Borsasında işlem gören müşterilerinden edindiği know-how sayesinde çok daha titiz ve gerekliliklerini olabildiğince yerine getirerek çalışan BKIW, halka arz süreçlerinde çalıştığı markanın hep önemli partneri oldu.
Halka Arz Reklamlarında Doğru Planlama
Halka arz süreçlerinde medya satın alma her zamankinden daha stratejik bir hal alıyor. Hem doğru planlamayı yaparak müstakbel ortaklarınızın karşısına daha çok ve doğru zamanlarda çıkmanız gerekiyor hem de normale göre daha yoğun maliyetlerle aldığınız reklam kuşaklarını olabildiğince stabil bir zemine oturtmanız gerekiyor.
Sermaye Piyasası Kurulu’nun (SPK) onayından hemen sonra çok hızlı olarak başlamanız gereken bir süreç olan medya planlama eğer doğru zamanlama ile başlamazsa borsaya kote olmak için o denli yoğun verdiğiniz uğraş büyük bir hüsrana dönüşebilir.
Halka Arz sürecinde reklam iletişimlerinin yatırımlarını yaparken hangi mecrayı hangi aralıkta ve ne sıklıkta kullanacağınızı ve dahi bütüncül bir planı nasıl uygulayacağınızı medya planlama ajansınız çok iyi kurgulamalı. Bu süreçte bir ajans ile iş birliğine girmeniz sizi çok büyük bir riskten kurtacaktır.
Ancak Halka Arz süreçlerinde tecrübeli bir medya planlama ajansı hem firmanızı, markanızı tanıtmanızı hem de halka arz reklamlarınızın amacına ulaşmasını sağlayacaktır.
Bu nedenle bir yandan genel marka yatırımınızın stratejisini gözetecek diğer bir yandan Halka Arz sürecini gözetecek yeteneklerine sahip bir ajans sizin yatırımlarınızı daha doğru sonuçlara dönüştürecektir.
Bu süreçte sadece sürekli çalıştığınız ajans veya sadece halka arz konusunda yetenekli bir ajans sizin için görünmeyen ancak büyük bir kaybın başlangıcı olabilir.