Halka arz olan, gücümüz mü? Gösteriş mi seviyoruz?
BKIW olarak son dönemde halka arz firmaları ile yoğun çalışmalar yapıyoruz. Halka arz olmayı tercih eden müşterilerimiz genelde sanayi firmaları ve yoğunluklu olarak endüstriyel ürün üretiyorlar. En azından bizim çalıştıklarımızda durum böyle diyebiliriz.
Genel olarak konuşmak gerekirse, endüstriyel ürün üreten firmalar markalaşmaktan ziyade üretim süreçlerini geliştirmek, teknolojilerini artırmak ve makine yatırımlarını yoğunlaştırmak üzere bir strateji izliyorlar. En azından Anadolu’muzun kudretli firmaları için bu geçerli diyebiliriz.
Hâl böyle olunca kendi ticari çevrelerinde ürünleri ve firma prensiplerinden ötürü tanınıyorlar ancak çalışma fırsatı bulamadıkları potansiyel müşteriler ve halka arz sürecinde yatırım yapacak yatırımcılar tarafından genelde ilk kez karşılaşılan firmalar oluyorlar. Bu ilk karşılaşma o kadar nötr bir bilgiyle başlıyor ki, ne üretilen ürün ne de firma hakkında yatırımcılar ve potansiyel müşteriler tarafından en ufak bilgi kırıntısı bulunmuyor.
Bu durum nedeniyle halka arz sürecinde yoğun bir iletişim çalışmasına maruz kalınıyor. 10-20-30-40 yıllık markalar, ticari hayatları boyunca hiç deneyimlemedikleri bir sürecin içerisine giriyorlar.
Bu süreçte firmaların üretim kabiliyetlerini, ürünlerinin faydalarını, kalitelerini ve firmanın potansiyelini bir arada anlatmaları gerekiyor. Ancak burada firmalarımız galiba bir hata yapıyor. Marka başlangıcını yapmak ve bütünden bahsetmek yerine, incelediğinizde siz de fark edeceksiniz ki; koca koca binalarını ve binlerle ifade edilen kapalı alanlarını anlatıyorlar.
Oysa yatırımcının gayrimenkul arayışında olmadığını, aslında ticari işletmenin bütün erklerini incelemek istediklerini, ürün gamının ne işe yaradığını, o ürünlerin tüketicilerinin ne sıklıkla tüketim yaptığını merak ediyor yatırımcı!
Yatırımcının varmak istediği sonuç ise
hissesini alacakları firmanın ne kadar sürdürülebilir kârlılık ve ticaret ürettiğini anlamak. Tüketicinin ihtiyacını kavramak, ürün tüketim sıklığını anlamak ve firmanın katma değerini okuyabilmek. Bina ve tesislerimizi göstermeyelim demiyoruz tabii o da firmanın bir edinimi, bir varlığı tabii ki ama daha ürün, fayda, ticaret ve kârlılık anlatsak mı acaba? Ne dersiniz?